ZŠ MOKROVRATYMokrovraty 63, Nový Knín

Podzimní čarování

„Dobré ráno, dobrý den,

čarujeme s podzimem.

Listí zlátne, padá dolů,

bude nám tu dobře spolu.“

„Nejoriginálnější klobouk z podzimních přírodnin“

Příprava projektu:

Tento projekt je určen dětem z MŠ i žákům 1.- 5. ročníku ZŠ.

Příprava projektu bude probíhat ve spolupráci všech pedagogů.

Cíle projektu:

a/ Získávat poznatky o podzimních přírodninách, rozvíjet fantazii dětí, jejich tvořivost.

b/ Osvojení si praktických dovedností přiměřených věku.

Úkoly projektu:

a/ Rozvíjení pozitivního vztahu k práci, tvořivosti, fantazie.

b/ Osvojení základních pracovních dovedností a návyků.

Formy a metody práce:

Forma práce bude práce jednotlivců, případně s individuálním přístupem pedagoga.

Převažující metodou práce s přírodninami – zdobení klobouků, čelenek, dokreslení podle vlastního uvážení, fantazie dětí.

Žáci budou upozorněni na dodržování správných návyků při práci s nůžkami, na dodržování bezpečnosti a kázně při průvodu obcí.

Klíčové kompetence

a/ Kompetence k učení:

Žák vyhledává a třídí informace na základě pochopení. Učí se znát „dary podzimu“.

b/ Kompetence komunikativní:

Žák vyjadřuje své myšlenky a názory – popis svého klobouku při přehlídce.

c/ Kompetence sociální a personální:

Žák umí ocenit své i ostatní výrobky – zdravé sebehodnocení a pozitivní hodnocení ostatních.

d/ Kompetence pracovní:

Žák dodržuje vymezená pravidla.

Průřezová témata:

a/ Osobnostní a sociální výchova

–         utváření hledaných mezilidských vztahů ve třídě i mimo ni

–         zdravá sebedůvěra, kladné sebehodnocení

b/ Environmentální výchova

–         poskytuje znalosti, dovednosti a pěstuje návyky nezbytné pro každodenní žádoucí jednání občana vůči prostředí

EVALUACE – učitelkami, dětmi